Softwareleverancier en bureau voor verkooptrainingen bundelen krachten
SalesDay brengt activity management op hoger plan
Hoe ga je een (verkoop)crisis te lijf? Op welke manier kun je elke verkoopkans benutten? Waarom verkoopt de ene verkoper beter dan de andere? Hoe bepaal je de noodzaak tot ontwikkeling en het rendement van je verkopers? Het zijn vragen die geregeld terugkomen in de dagelijkse verkooppraktijk van organisaties, directies en sales managers. Nog niet zo eenvoudig om hier een goed onderbouwd antwoord op te krijgen, maar het kan wel: met SalesDay.
Door de onlangs gesloten samenwerkingsovereenkomst tussen Ants bv, het bedrijf achter SalesDay, en Hecx Business Development komt sales activity management op een hoger plan, omdat twee experts de handen ineenslaan die weten hoe je dit optimaal inzet om de commerciële resultaten te verbeteren. Koen Molenaar van Ants en Harrie van Heck van Hecx combineren hun krachten op het gebied van het denken in (verkoop)processen, het optimaliseren van sales management en het onderbouwd en resultaatgericht opleiden vanuit verschillende invalshoeken. “Hetgeen de implementatie van activity management vereenvoudigt en versnelt”, aldus Molenaar.
Meetbaar en stuurbaar
SalesDay is een online kans- en verkoopregistratiesysteem om sales meetbaar en stuurbaar te maken. Het ondersteunt flexibiliteit en biedt houvast voor het consequent doorvoeren van organisatorische veranderingen. De applicatie biedt transparantie, altijd en overal in één oogopslag, op elk gewenst moment vanaf elke internetaansluiting. Zonder aanschaf en onderhoud van dure servers.
Een bedrijf kan er alle verkoopprocessen mee beheren en organiseren op een eigen SalesDay-website. Sales teams en account managers kunnen direct aan de slag met concrete, dagelijkse doelstellingen afgestemd op de meest actuele (lokale) marktkansen. Daarnaast biedt het waardevolle stuurinformatie, waardoor het ontwikkelen en opstellen van de juiste salesstrategieën eenvoudiger wordt.
“Het is dus niet te vergelijken met een CRM-systeem”, zegt Van Heck. “Met CRM administreer je eerder acties uit het verleden. Terwijl sales managers en verkopers juist behoefte hebben om hun activiteiten toekomstgericht te plannen, vast te leggen en overzichtelijk te houden. Waarbij het gefocust managen van de ‘verkooptrechter’, ofwel de onderhanden zijnde salescycli, de kern is van succesvol bouwen aan je omzet.”
CRM alleen te beperkt
Een CRM-systeem is volgens hem absoluut geen verkeerde keuze, “maar CRM alleen is vaak te beperkt omdat er in de praktijk weinig met de data wordt gedaan. Door de open structuur en de eenvoudige manier waarop SalesDay geïntegreerd kan worden met de bestaande systemen, maken we als het ware het CRM-systeem waardevol voor de verkopers en de organisatie.”
Molenaar vergelijkt het met LinkedIn. “LinkedIn kun je zien als een groot CRM-systeem, waarin je je netwerk vastlegt. Maar welke activiteiten plan je nou om daadwerkelijk handel te halen uit deze contacten? SalesDay legt de noodzakelijke activiteiten in een verkoopproces vast en geeft je de mogelijkheid om de voortgang en resultaten per stap te monitoren. Hierdoor kun je zowel je activiteiten als je werkgesprekken beter structureren en doelgerichter maken. Met als resultaat meer opdrachten in minder tijd.”
Van Heck voorziet de samenwerking van toegevoegde waarde, omdat hij een autoriteit is met betrekking tot sales activity management, mede door tal van publicaties en een boek over dit onderwerp. Daarnaast heeft hij ruime ervaring met het begeleiden van implementaties op het gebied van activity management binnen multinationals, middelgrote en kleine bedrijven.
Klantgedreven en resultaatgericht
Molenaar: “Zijn kennis van het ontwikkelen en uitvoeren van opleidingstrajecten voor salesorganisaties kunnen we inzetten om de terugverdientijd van SalesDay te verkorten. Wat ons met name aanspreekt in zijn aanpak, is dat Harrie van Heck de menselijke kant van sales activity management sterk benadrukt, bijvoorbeeld talentontwikkeling en het synchroniseren van de werkrelatie tussen manager en verkoper. Dat blijkt ook uit de verkoopresultaten die zijn relaties behalen.”
“Hier ligt de kracht van onze samenwerking”, vult Van Heck aan. “We zijn beiden klantgedreven en resultaatgericht. Zo bieden we én de juiste mentaliteit én een krachtige propositie aan klanten met bovengemiddelde ambities.”
SalesDay, beschikbaar in vijf talen, zet een grote stap in de goede richting wat betreft het automatiseren van sales activity management.
SalesDay B.V.
Zuid Willemsvaart 35
5211 SB ‘s-Hertogenbosch
T +31 (0)73-613 60 38
info@salesday.nl