365 verhoogt resultaat met SalesDay
“SalesDay geeft zowel het management als de medewerkers zelf inzicht.”
Henny Leijten, voormalig directeur marketing en sales bij 365 (voorheen ArboNed)
“Waar zijn we mee bezig? Wat is er al gescoord en wat zit nog in de pijplijn?” Als directeur marketing en sales bij ArboNed is Henny Leijten verantwoordelijk voor de resultaten. “Als verantwoordelijke wil ik graag overzicht hebben”, aldus Henny. “Hiervoor is een besturingssysteem zoals SalesDay nodig.”
Transparantie
“Voor de implementatie van SalesDay had 365 geen uniform systeem”, zegt Henny. “Iedereen werkte op zijn eigen manier en registreerde af en toe iets op een excelsheet. Er was totaal geen transparantie. Niemand wist van elkaar waar ze mee bezig waren.”
Plannen van targets
“Als je targets geeft aan accountmanagers vind ik dat je ze ook de mogelijkheid moet geven dit effectief in te plannen”, vervolgt Henny zijn verhaal. “Door alles in te voeren in SalesDay is iedereen op de hoogte van de status van acties. Ook kunnen we nu eenvoudig achterhalen of we de juiste prioriteiten stellen. Bovendien geeft het accountmanagers een goed overzicht van de activiteiten en kunnen we vanuit het management campagnes opstarten.”
Professionaliseren
Henny: “Inmiddels (2007) maken we alweer ruim twee jaar gebruik van SalesDay. De verkoopresultaten zijn enorm gestegen. Dit is niet volledig toe te schrijven aan SalesDay. Want naast het professionaliseren van het besturingssysteem hebben we ook geïnvesteerd in het opleiden van accountmanagers. Toch heeft SalesDay er wel een behoorlijk aandeel gehad.”
SalesDay B.V.
Zuid Willemsvaart 35
5211 SB ‘s-Hertogenbosch
T +31 (0)73-613 60 38
info@salesday.nl